I juli 2015 rammer Benedikte K. den danske musikarena med sin nye single “Up in Flames” med et presse-kit fyldt med cool billeder, som vi tog en kølig dag i foråret 2015.
Branding gennem et stærkt visuelt udtryk er en vigtig del af en musiklancering. Vi arbejder detaljeret med lyssætningen under selve optagelsen, vi samarbejder ofte men ikke altid med stylist og make-up artist, der er tøjskift undervejs – og så kører vi hele processen på computeren, så vi kan følge med, se billederne og finjustere.
Når selve dagens fotosession er godt overstået, vælger vi de skarpeste fotos, billedbehandler materialetog leverer det digitalt til det bureau, der står for designet af coveret.
Og så slipper vi opgaven – for at vente på at se, hvordan grafiske designere, producere og branding-teamet integrerer fotoet i designet af det endelige cover … som her, hvor titel, foto og grafik er smeltet samme til en ny helhed. For os som fotografer er det altid interessant at se, hvilket af vores mange fotos, de vælger at bruge. Det “bedste” billede er afhængig af øjet der ser, men vigtigst er det altid, at kunden – i dette tilfælde unge Benedikte – kan identificere sig med et foto, der forhåbentlig kommer til at figurere på rigtig mange playlister i den kommende tid.
Det visuelle er én ting, musikken er en helt anden – og den har hun styr på!
Held og lykke Benedikte K.! Vi downloader dig fra iTunes …